Przejdź do treści

Zakupy na raty w sklepie online a reklamacja

Zakupy przez internet – nietrafiony towar

Towary kupione w internecie można zwrócić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu. W przypadku, gdy produkt jest uszkodzony lub niezgodny z umową, warto wystąpić o reklamację. Dotyczy to wszystkich produktów nabytych jako pełnowartościowe, także tych kupionych na raty.

Promocje w internecie trwają krótko, dlatego nie warto zwlekać z zakupem

Towary w sklepach internetowych są zazwyczaj tańsze niż te same produkty sprzedawane w sklepach stacjonarnych. Kiedy dodatkowo trafi się atrakcyjna promocja, nie warto czekać z zakupem. Liczba towarów objętych zniżką jest zwykle ograniczona. Jeśli w momencie wyprzedaży nie mamy wystarczającej ilości gotówki, warto rozważyć zaciągnięcie pożyczki chwilówki lub dokonanie zakupu ratalnego. Podobna promocja może się już nie powtórzyć.

Zakupy na raty w internecie są możliwe

Zakupów w internecie można dokonać w systemie ratalnym, na takich samych zasadach, jak w sklepie stacjonarnym. Bank nie wypłaca pieniędzy kredytobiorcy (jak w przypadku pożyczki), a przelewa je bezpośrednio na konto sprzedawcy. W przypadku odstąpienia klienta od umowy, bank rozlicza się tylko ze sklepem internetowym.

Plusy zakupów w internecie: możliwość zwrotu towaru

Robiąc zakupy w internecie mamy 14 dni na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny. W tym czasie powinniśmy obejrzeć towar w sposób podobny, jak w sklepie tradycyjnym. Możemy na przykład sprawdzić parametry techniczne sprzętu, czy przymierzyć ubrania. Jeśli natomiast skorzystamy z zakupionych towarów (użyjemy kuchenki mikrofalowej do podgrzania jedzenia, wyjdziemy w nowych spodniach do pracy), sprzedawca ma prawo odrzucić możliwość zwrotu towaru lub obciążyć nas dodatkowymi kosztami przy odstąpieniu od umowy.

Jak zwrócić lub zareklamować towar kupiony w internecie na raty

Towar kupiony w internecie możemy w ciągu dwóch tygodni zwrócić, ale możemy go też zareklamować. Podstawą reklamacji jest niezgodność towaru z umową (na przykład telefon w czarnej obudowie zamiast białej) lub jego wadliwość. Procedury w przypadku zwrotu i reklamacji są bardzo podobne.

  • W ciągu maksymalnie 14 dni informujemy sprzedawcę o wycofaniu się z transakcji lub złożeniu reklamacji.
  • Zwracamy towar do sklepu internetowego.
  • Informujemy bank o odstąpieniu od umowy kredytowej (również w ciągu dwóch tygodni od momentu zakupu).

Jeśli wady towaru uwidocznią się po okresie dłuższym niż 2 tygodnie, przysługuje nam prawo do naprawy towaru lub wymiany na nowy egzemplarz.