Towary kupione w internecie można zwrócić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu. W przypadku, gdy produkt jest uszkodzony lub niezgodny z umową, warto wystąpić o reklamację. Dotyczy to wszystkich produktów nabytych jako pełnowartościowe, także tych kupionych na raty.
Promocje w internecie trwają krótko, dlatego nie warto zwlekać z zakupem
Towary w sklepach internetowych są zazwyczaj tańsze niż te same produkty sprzedawane w sklepach stacjonarnych. Kiedy dodatkowo trafi się atrakcyjna promocja, nie warto czekać z zakupem. Liczba towarów objętych zniżką jest zwykle ograniczona. Jeśli w momencie wyprzedaży nie mamy wystarczającej ilości gotówki, warto rozważyć zaciągnięcie pożyczki chwilówki lub dokonanie zakupu ratalnego. Podobna promocja może się już nie powtórzyć.
Zakupy na raty w internecie są możliwe
Zakupów w internecie można dokonać w systemie ratalnym, na takich samych zasadach, jak w sklepie stacjonarnym. Bank nie wypłaca pieniędzy kredytobiorcy (jak w przypadku pożyczki), a przelewa je bezpośrednio na konto sprzedawcy. W przypadku odstąpienia klienta od umowy, bank rozlicza się tylko ze sklepem internetowym.
Plusy zakupów w internecie: możliwość zwrotu towaru
Robiąc zakupy w internecie mamy 14 dni na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny. W tym czasie powinniśmy obejrzeć towar w sposób podobny, jak w sklepie tradycyjnym. Możemy na przykład sprawdzić parametry techniczne sprzętu, czy przymierzyć ubrania. Jeśli natomiast skorzystamy z zakupionych towarów (użyjemy kuchenki mikrofalowej do podgrzania jedzenia, wyjdziemy w nowych spodniach do pracy), sprzedawca ma prawo odrzucić możliwość zwrotu towaru lub obciążyć nas dodatkowymi kosztami przy odstąpieniu od umowy.
Jak zwrócić lub zareklamować towar kupiony w internecie na raty
Towar kupiony w internecie możemy w ciągu dwóch tygodni zwrócić, ale możemy go też zareklamować. Podstawą reklamacji jest niezgodność towaru z umową (na przykład telefon w czarnej obudowie zamiast białej) lub jego wadliwość. Procedury w przypadku zwrotu i reklamacji są bardzo podobne.
- W ciągu maksymalnie 14 dni informujemy sprzedawcę o wycofaniu się z transakcji lub złożeniu reklamacji.
- Zwracamy towar do sklepu internetowego.
- Informujemy bank o odstąpieniu od umowy kredytowej (również w ciągu dwóch tygodni od momentu zakupu).
Jeśli wady towaru uwidocznią się po okresie dłuższym niż 2 tygodnie, przysługuje nam prawo do naprawy towaru lub wymiany na nowy egzemplarz.