Zastrzeżenie znaku towarowego to naturalny etap rozwoju firmy, szczególnie jeżeli marka cieszy się coraz większą rozpoznawalnością wśród klientów i kontrahentów. Jeżeli do tej pory nie rozważałeś podjęcia takich kroków, sprawdź jakie korzyści da ci ochrona nazwy oraz loga.

  1. Samodzielne zastrzeżenie znaku
  2. Prawidłowe rejestrowanie znaku towarowego
  3. Czy każdy znak towarowy można zarejestrować?

Największą korzyścią wynikającą z zastrzeżenia znaku towarowego jest zabezpieczenie przed oszustami, którzy próbują podszywać się pod inne firmy.

Samodzielne zastrzeżenie znaku

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad samodzielnym złożeniem wniosku o zastrzeżenie znaku, jednak zdecydowanie nie jest to najlepsze rozwiązanie. O ile doświadczona firma specjalizująca się w rejestrowaniu znaków może załatwić wszystkie formalności w ciągu kilku miesięcy, to samodzielne zainicjowany proces rejestracji może trwać nawet dwa lub trzy lata. Szkoda więc narażać się na takie opóźnienia, szczególnie że opłaty za pomoc w rejestracji są obecnie bardzo niskie. Dzięki temu nawet małe firmy mogą sobie pozwolić na zabezpieczenie reprezentacji graficznej.

Prawidłowe rejestrowanie znaku towarowego

Otoczenie ochroną znaku towarowego należy zacząć od określenia miejsca prowadzenia działalności. Pamiętaj, że zarejestrowanie go w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej zabezpieczy cię jedynie w tym kraju. Tym samym firmy, które świadczą swoje usługi na terenie całej Unii Europejskiej, muszą dodatkowo dokonać rejestracji w europejskim urzędzie. Na szczęście nie musisz tego robić samemu i ryzykować, że przygotowany przez ciebie formularz będzie zawierał błędy, gdyż na każdym etapie rejestracji możesz liczyć na wsparcie specjalisty, który wie, jak powinno wyglądać zastrzeżenie znaku towarowego klientów.

Czy każdy znak towarowy można zarejestrować?

Czasami nawet pomimo starannego przygotowania dokumentacji Urząd Patentowy może odmówić rejestracji znaku przedstawionego przez firmę. Najczęściej wynika z tego, że dany znak nie spełnia wymagań określonych specjalną ustawą. Jedną z przyczyn odmowy może być brak rozpoznawalności znaku lub zbyt ogólna nazwa. Przykładem może być sytuacja, w której firma sprzedaje latarkę dla profesjonalistów. W takim przypadku próba zarejestrowania znaku towarowego typu „latarka” zakończy się niepowodzeniem. Firma, która od lat rejestruje znaki, przed rozpoczęciem działań sprawdzi, czy twoją propozycję nazwy można zarejestrować, a w razie problemów podpowie, co należy zmienić.