Przejdź do treści

Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego

Ciotka nie oddaje pieniędzy? Co w takich przypadku robić?

Żebyśmy mogli zlikwidować rachunek bankowy (swoje konto bankowe), będziemy musieli złożyć wypowiedzenie umowy rachunku. By to zrobić, możemy posłużyć się gotowym pismem, które należy następnie przełożyć w oddziale bankowym.

Warto zaznaczyć, że nie możemy zlikwidować rachunku z dnia na dzień, ponieważ musi zostać zachowany okres wypowiedzenia. Zazwyczaj, jest to 30 dni, czyli miesiąc.

Kiedy zamknięty zostaje rachunek w banku po wypowiedzeniu?

Po upływie miesiąca od daty złożenia wypowiedzenia, nasz rachunek w ramach struktur danego banku zostanie zamknięty. Co dzieje się ze środkami, które pozostaną na rachunku? Spokojnie, nie przepadają. W treści formularzu wypowiedzenia, wpisujemy także numer rachunku, na który bank po zamknięciu konta przeleje nasze wszystkie pozostałe środki. Nie tracimy praktycznie ani grosza, więc nie ma się czego bać.

Jeżeli będziemy mieli jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą procedury likwidacji rachunków, najlepszym wyjściem będzie skonsultowanie się z pracownikiem banku w naszym oddziale. Taka osoba, w ramach swoich kompetencji, ma obowiązek udzielić klientowi wszelkich informacji, które bezpośrednio dotyczą obsługi wybranego rachunku osobistego.

Nowa oferta po wypowiedzeniu umowy w banku

Może zdarzyć się tak, że w momencie składania wypowiedzenia rachunku, bank zaoferuje nam zupełnie nową ofertę rachunkową lub na przykład kartę debetową na korzystnych warunkach. Jest to częsta sytuacja, która ma na celu podtrzymanie relacji z klientem. Szczerze mówiąc, można często liczyć na naprawdę ciekawe warunki.

Jeśli jednak ktoś jest zdeterminowany co do zamknięcia konta w banku „X”, najlepiej z wyprzedzeniem znaleźć dla siebie rachunkową alternatywę, bo najlepiej możliwie szybko przenieść swoje środki na nowe konto. Na szczęście, mamy dzisiaj do wyboru tyle rozwiązań, że z pewnością szybko uporamy się z nowym rachunkiem, na którym potem umieścimy swoje oszczędności.